El patrimoni secret dels ports de les Illes Balears
Els ports de les Illes Balears són, històricament, la porta d’entrada i sortida de persones i mercaderies. Són el lloc de recés de les naus i el primer punt de connexió amb l’exterior: un espai des d’on estendre la mirada més enllà de l’horitzó i des d’on obrir els braços als qui ens visiten. Els ports de les illes atresoren un patrimoni secret que volem explicar, conèixer i entendre a través d’itineraris guiats pels seus entorns urbans i marítims. Començam per l’illa d’Eivissa, el port de Vila, la marina de Botafoc i el port de la Savina a Formentera.
La següent proposta de FITA A FITA, es fruit de la iniciativa del diari ARA BALEARS amb el suport de l’AUTORITAT PORTUÀRIA DE BALEARS. explicar, d’un costat, la nostra relació amb el mar i de quina manera ha condicionat les nostres vides, i, de l’altre, les infraestructures portuàries i de suport a la navegació com a resposta a un espai d’alt valor estratègic, tant pel desenvolupament econòmic com humà. Es tracta, en definitiva, de posar en valor i a l’abast de tothom l’immens patrimoni cultural i patrimonial dels ports de les nostres illes.
PROGRAMA DE VIATGE
Divendres, 7 de març de 2025
- Concentració a l’Aeroport de Palma a les 16:00 h/davant mostradors d’Air Nostrum
Vol AIR NOSTRUM PMI-IBZ 18:05 – 18:55
- Trasllat de l’aeroport del Codolar a l’Hotel Vibra Marítim*** (allotjament: dormir i berenar)
Hotel in Playa de Figueretas, Ibiza town | Vibra Maritimo Hotel
Dissabte, 8 de març de 2025
- Concentració a les 9:30 h a la porta de l’hotel i inici de la caminada en direcció a Dalt Vila. Hi entrarem pel Portal Nou (Plaça Reina Sofia) i recorrerem l’interior del recinte urbà emmurallat Patrimoni de la Humanitat per anar a sortir al port pels barris de la Penya i la Marina.
- A les 13:0o h, pausa per dinar (temps lliure)
- A les 15:30 h, trobada davant el monument als Corsaris (Plaça Antoni Riquer) i inici de la segona caminada al far del Botafoc.
- A les 18:00 h, trasllat del far del Botafoc a l’hotel. Temps lliure i sopar.
Diumenge, 9 de març de 2025
- A les 8:15 h, concentració davant hotel i trasllat amb bus al port per prendre el ferri de les 9:00 h a Formentera.
- A les 9:30 h, arribada al port de la Savina de Formentera, visita a les instal·lacions portuàries i recorregut cultural pels voltants.
- Tornada a les 14:00 h de la Savina a Eivissa. Temps lliure fins a l’hora de partir a l’aeroport, a les 18 h.
Vol AIR NOSTRUM IBZ-PMI 19:25 – 20:10
PREU:
- Habitació doble 250 € (el preu inclou els bitllets d’avió i del ferri a Formentera, l’allotjament en hotel*** -dormir+berenar-, els trasllats en bus i el guiatge a totes les rutes) –PREU ESPECIAL SUBSCRIPTORS ARA BALEARS 230 €-
- Habitació individual 350 € (el preu inclou els bitllets d’avió i del ferri a Formentera, l’allotjament en hotel*** -dormir+berenar-, els trasllats en bus i el guiatge a totes les rutes) –PREU ESPECIAL SUBSCRIPTORS ARA BALEARS 315 €-